
한번씩 욕심을 버리고
미움을 버리고
노여움을 버릴때 마다
그래 그래 고개 끄덕이며
순한 눈길로 내마음에
피어나는 기쁨꽃 맑은꽃
한번씩 좋은생각 하고
좋은말을 하고
좋은일 할때마다
그래 그래 환희 웃으며
고마움에 꽃술 달고
내마음 안에 피어나는
기쁨꽃 맑은꽃
한결 같은 정성으로
기쁨꽃 피워내리라
기쁘게 살아야지
사랑으로 가꾸어 이웃에게
나누워줄 사랑열매 맺어
힘들고 슬프고 지친 사람들에게
사랑열매 하나씩
달아 드리고 싶습니다
- 이해인 / 기쁨꽃 -
페이지 - 이별이 오지 못하게
정말 날 사랑하나요
그래요 그거면 되요
너무 많은걸 바래서
마음이 아프나 봐요
Do you really love me?
Yes, then it's enough with me.
Maybe my heart hurts
because I expect too many things from you.
슬픔이 우릴 찾아도
나를 떠나면 안되요
이미 시작된 사랑을
어떻게 보내야 하는지
나는 잘 모르니까요
Even if sorrow comes to us,
you should not leave me.
I'm not used to sending away love
which has already started.
이별이 오지 못하게 하늘에 기도할까요
서로만 사랑하도록 이대로만
어디든 가지 못하게 깊숙히 숨겨둘까요
우리 사랑 이대로만
Would it be good to pray to God
so that we can't be seperated,
so that we can love each other as we are?
Would it be good to hide our love deeply inside,
so that it can't go anywhere?
I hope our love could be just as it is.
그대를 만나기 전에
난 어디에 있었는지
그댈 만났던 그 날
난 다시 태어났던거죠
그대밖에 난 몰라요
I don't know where I was
before I met you
The day when we happened to meet,
I was born again.
I know nothing but you.
이별이 오지 못하게 하늘에 기도할까요
서로만 사랑하도록 이대로만
어디든 가지 못하게 깊숙히 숨겨둘까요
우리 사랑
Would it be good to pray to God
so that we can't be seperated,
so that we can love each other as we are?
Would it be good to hide our love deeply inside,
so that it can't go anywhere?
Our love..
눈 가려도 보이니까 그대만 보면 되니깐
두 눈을 감고 살까요 그럴까요
I can see you even though my eyes are covered,
and all I want is to see you,
then would it be good to live with my eyes closed? would it?
그대 늦으면 안돼요 그대만 있으면 되요
그러면 난 음 행복해요
Honey, don't be late. All I want is you.
Then I will be .. happy.
'삶 그리고 인생' 카테고리의 다른 글
| 내가 받은 것은 (0) | 2020.05.02 |
|---|---|
| 참으로 소중하기에 조금씩 놓아주기 (0) | 2020.05.02 |
| 끝까지 꿈을 버리지마세요 (0) | 2020.05.02 |
| 7가지 행복 (0) | 2020.04.30 |
| 산다는 건 / 신영 (0) | 2020.04.30 |
댓글